پدافند بومی، برگ برنده ایران

پدافند بومی، برگ برنده ایران توضیح تصویر توضیح لینک توضیح لینک

پدافند بومی، برگ برنده ایران

به گزارش رک نیوز و به نقل از کانال اخبار سوریه در ایتا

🔸به صورت واضح‌تر، پیام رزمایش مدافعان آسمان ولایت 1401 به دشمن این بود که اگر فکر کرده‌اید آدرس همه سایت‌های پدافندی ایران را دارد، سخت در اشتباه هستید. یک نکته‌ای که اینجا ضرورت دارد به آن اشاره کنم دروغگویی دشمن در توانمندی‌هایش برای کشف و رصد است. پایگاه هوایی عقاب 44 تا زمانی که رونمایی نشد و خبرنگاران از پرواز جنگنده‌ها در آن تصویر منتشر نکردند، در هیچ گزارش دشمنان نیامده بود. به عبارت بهتر، آن‌ها متوجه ساخت چنین پایگاهی باوجود آشکار بودن باند و بدون شک نشست و برخواست جنگنده و حضور ماکت‌های جنگنده‌ها در آن نشدند.

🔸حالا وقتی چنین پایگاهی با چنین ابعادی که مشخصه‌های آشکاری برای کشف دارند، دشمن از کجا می‌تواند متوجه این مهم شود که چه تعداد تونل در یک کوه کنده شده یا چند پناهگاه زیرزمینی برای دپوی سامانه‌ها ساخته شده است؟ یادم می‌آید زمانی که ایران در دولت هفتم اخبار وجود تاسیسات هسته‌ای را رسانه‌ای کرد، به این دلیل نبود که منافقین آن را لو دادند، سیستم امنیتی دیتا را به منافقین داد تا آن‌ها دست به این کار بزنند و دشمن بداند که ایران به جز نیروگاه اتمی بوشهر، تاسیسات مهم‌تری دارد که نیروگاه بوشهر پیش آن هیچ است.

توضیح تصویر

🔸تا پیش از این اقدام، همواره امریکا و رژیم صهیونیستی می گفتند می‌خواهند نیروگاه آب سبک بوشهر که فقط برق تولید می‌کرد و هنوز به نیمه کار خود هم نرسیده بود، حمله کنند چرا که فکر می‌کردند ایران همین یک تاسیسات را دارد و بهترین جا برای فشار وارد کردن به ایران است. اما وقتی فهمیدند که چه تاسیسات دیگری در کار است، دست از بوشهر برداشتند و از آن زمان تا به امروز کسی دیگر از بوشهر یاد نمی‌کند. اگر بهتر خدمت شما بگویم، در آن روزها رژیم صهیونیستی و امریکا طرحی برای حمله به نیروگاه بوشهر داشتند تا به زعم خود همه داشته‌های هسته‌ای ایران را نابود کنند و وقتی فهمیدند که ایران تاسیسات غنی‌سازی و ساخت سانتریفیوژ دارد، بی‌خیال حمله شدند.

🔸حالا داستان رونمایی از این سامانه‌ها و زیرساخت‌ها است. در زمان رونمایی از پایگاه عقاب 44 فرمانده کل ارتش هدف از رونمایی و نشان دادن ظرفیت این پایگاه را نشان دادن بخشی از توانمندی کشور برای هشدار به دشمن دانست که این اقدام باعث شود که دشمنان در برنامه‌های خود برای جنگ‌افروزی تجدیدنظر کنند و از سوی دیگر ملت هم بدانند که نیروهای مسلح همواره مشغول کار هستند تا توان دفاعی کشور بالاتر برود. حالا آن‌هایی که فکر می‌کنند رژیم صهیونیستی می‌تواند دست به ماجراجویی بزند، باید در دانستن خود شک و در توانمندی این رژیم نه تنها تردید، بلکه آن را برای همیشه به کنار بگذارند.

🔸توانمندی پدافند بومی ایران به دلیل ناشناخته بودن، به دلیل بومی بودن، به دلیل منحصر به فرد بودن از ارزش بسیاری بالایی برخوردار است. روزگاری صهیونیست‌ها با سامانه اس300 یونان تمرین می‌کردند تا شاید بتوانند راه‌های فرار از این سامانه که ایران خریداری کرده بود را بیابند و به عنوان یکی از قدرتمندترین سامانه‌های پدافندی موجود در دنیا، با آن کار کرده باشند اما آن‌ها تا به امروز هیچ آشنایی و برخوردی با سامانه‌های ساخت ایران نداشته‌اند و نمی‌دانند چگونه باید با آن برخورد کنند.

🔸این رژیم در جنگ 1973 با اعراب، ضربات جبران‌ناپذیری از سامانه پدافندی سام 6 دریافت کرد. این سامانه به دلیل ناشناخته بودن برای صهیونیست‌ها، برگ برنده مصری‌ها بود. اما پس از مدتی غربی‌ها با دستیابی به آن، کم و کیف آن را دریافته و پادهای جنگ الکترونیک آن را ساختند تا جایی که در طول جنگ تحمیلی همین پادها کمک بزرگی به نیروی هوایی برای مقابله با این سامانه‌ها کرد و در جنگ دهه 80 میان سوریه و رژیم صهیونیستی، دیگر یک سامانه قدرتمند نبود، هر چند اگر به صورت دقیق و ترکیبی از آن استفاده می‌شد و اپراتورهای خوبی داشت هنوز هم خطرناک بود.

🔸ویژگی‌های سامانه‌های بومی ایرانی همین است، ناشناخته بود. در هیچ جای دنیا 15 خرداد، سوم خرداد، باور 373، مجید، دزفول، تلاش و مدل‌های مختلف راداری کشف، رهگیری و درگیری ساخته شده توسط ایران مشابه ندارد. همین برگ برنده‌ای است که مانند یک میدان مین هوایی عمل می‌کند و در صورت هر درگیری می‌تواند توفیقات بسیاری برای کشور داشته باشد. به عنوان مثال در هنگام هدف قرار گرفتن گلوبال هاوک امریکایی، فرماندهان امریکایی در مخیله‌شان هم نمی‌گنجید که ایران سامانه‌ای در منطقه مستقر کرده باشد که بتواند در ارتفاع بالای 53 هزار پایی و در فاصله بیش از 90 کیلومتری بخواهد با پرنده آن‌ها درگیر شده و فقط با یک تیر آن را به زیر بکشد. به همین دلیل بعد از آن ماجرا، فاصله ایمن را رعایت می‌کنند

توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک

توضیح تصویر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *