چرا چین در اوکراین در کنار روسیه قرار گرفته؟

چرا چین در اوکراین در کنار روسیه قرار گرفته؟ توضیح تصویر توضیح لینک توضیح لینک

چرا چین در اوکراین در کنار روسیه قرار گرفته؟به گزارش رک نیوز و به نقل از اسپوتنیک :نشریه آمریکایی: مهم نیست که دیپلمات های چینی چه چیزی را به افکار عمومی غرب تلقین می کنند، رهبران چین طرفدار پیروزی روسیه در اوکراین هستند.

اسپوتنیک – نشنال اینترست (TNI)، دکتر “عظیم ابراهیم”، ​​مدیر مؤسسه “خطوط جدید” در واشنگتن و استاد انستیتوی مطالعات استراتژیک در کالج ارتش ایالات متحده برای TNI نوشت: “بسیاری در جهان نگران هستند که چین در حال بررسی کمک به ماشین جنگی روسیه در اوکراین است”. آنها با نظر “توبیاس الوود”، عضو بانفوذ پارلمان بریتانیا و “همیش دبرتون گوردون” سرهنگ بازنشسته ارتش بریتانیا و محقق دانشگاه کمبریج موافق هستند: این آغاز یک جنگ سرد جدید است، وضعیت وارد مرحله “شیری یا شغالی” شده است.

چرا چین در اوکراین در کنار روسیه قرار گرفته؟

مجله آلمانی اشپیگل گزارش داد که چین در مرحله پایانی مذاکرات برای تحویل پهپادهای کامیکازه به روسیه است، علاوه بر پهپادهای شاهد ایرانی که روسیه در حال حاضر به طور گسترده در اوکراین بکار می برد. این مجله همچنین گزارش می دهد که یک شرکت مرتبط با چین قصد دارد به روسیه نقشه ها و آموزش هایی برای تولید پهپادهای چینی”تحت مجوز” – حدود 100 پهپاد در ماه – تامین کند.
ویلیام برنز، رئیس سیا، قبلاً اطمینان داده بود که ایالات متحده هیچ مدرکی دال بر ارسال تسلیحات چینی به روسیه در دست ندارد و او از تصمیم رسمی در بالاترین سطح آگاه نیست. به نظر می رسد بسیاری فراموش کرده اند که قبل از آغاز درگیری در اوکراین، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه و شی جین پینگ رئیس جمهور چین، ملاقات کردند و سوگند “دوستی بی حد و حصر” را یاد کردند. و هنگامی که چند روز بعد، روسیه نیروها را به اوکراین فرستاد، هیچ کس این اعلامیه را رد نکرد. و این امر که “وانگ یی” دیپلمات عالی رتبه چین در سالگرد آغاز عملیات ویژه در اوکراین از مسکو بازدید کرد، به وضوح اهداف واقعی کشورش را آشکار کرد.
این فکر که شکیبایی چین نامحدود نیست و پکن از رای گیری در سازمان ملل خودداری کرد و به همکاران روسی در مورد استفاده از سلاح هسته ای هشدار داد، می تواند کسی را آرام کند. اما در واقعیت، چین در کنار روسیه در اوکراین از همان ابتداست. سال گذشته، چین با سرپیچی از تحریم های بین المللی، کالاهای روسی (از جمله نفت و گاز) را خریداری کرد. شرکت ‌های چینی به طرز ماهرانه‌ای تحریم‌های بین‌المللی را هم در زمینه مالی و هم در فناوری پیشرفته دور می‌ زنند، و به این ترتیب دسترسی ماشین نظامی روسیه به فناوری چین را تضمین می ‌کنند.
در هشتاد سال گذشته، چین در حمایت پنهانی عظیم از کره شمالی موفق بوده است. اکنون چنین حمایتی روسیه را نیز در بر گرفته است. مسکو از نظر سرمایه و منابع به طور فزاینده ای به چین وابسته می شود. برای دولت چین این کار به هیچ وجه کمک به یک شریک ضعیف تر نیست. پکن به دلایل ژئوپلیتیکی از مسکو حمایت می کند.
و یک درس کلیدی در اینجا وجود دارد که باید آموخت: آنچه چین به غرب می گوید – به ویژه از طریق رسانه ها در کشورهای دموکراتیک – با آنچه که می خواهد یا انجام می دهد مطابقت ندارد. و البته این با آنچه رهبران کشور به مردم خود می گویند بسیار متفاوت است. رسانه های دولتی چین به شدت از عملیات ویژه روسیه حمایت می کنند. خبرنگاران آنها، فعالانه با ارتش روسیه در ارتباط هستند، با مبلغان روسی و مقامات دولتی مصاحبه می کنند. همانطور که جیمز پالمر در “فارین پالیسی” نوشت: “از زمان بحران بالون جاسوسی، احساسات ضد آمریکایی در چین به طور قابل توجهی افزایش یافته است… رسانه های دولتی چین نبرد روسیه در اوکراین را به عنوان پاسخی عادلانه به تجاوزات ناتو قلمداد می کنند”. رسانه های چینی اطمینان دارند که روسیه باید در این درگیری پیروز شود تا “مسیر امریکایی در ژئوپلیتیک” را شکست دهد و راه را برای “جهان چند قطبی”، رویاهای روسیه و چین، باز کند.
توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک

توضیح تصویر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *