روابط اسرائیل و آذربایجان

روابط اسرائیل و آذربایجان توضیح تصویر توضیح لینک توضیح لینک

به گزارش رک نیوز و به نقل از کانال موسسه مصاف در ایتا:از اوایل دهه 1990، روابط اسرائیل و آذربایجان گسترش یافته و شامل همکاری در امور تجاری و امنیتی و همچنین مبادلات فرهنگی و آموزشی می‌شود.

🔹30 سال پیش یعنی زمانی که هیچ کشور مسلمانی جرأت فکر کردن به عادی سازی روابط با صهیونیست‌ها نداشت، اسرائیل در اولین حضور خود در کشور مسلمان و شیعه آذربایجان سفارت خود را رسماً در مرزهای شمالی ایران افتتاح کرد.

🔹روابط در اوت 1997 در جریان سفر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل به باکو شتاب گرفت و در مرحله اول طی یک برنامه چشم‌انداز 20 ساله تدوین و وارد فاز جدیدی شد.

🔹در طول این سالها رژیم صهیونیستی توانست آذربایجان شیعه را تبدیل به یکی از استانهای اسرائیل بکند و با همکاری ترکیه و غرب پایگاه مردمی و جایگاه ج.ا.ا را در قفقاز و آذربایجان را به حداقل ممکن برساند.

توضیح تصویر

🔹شیعه زدایی، تحریف تاریخ و جعل هویت یکی از اصلی‌ترین اقدامات صهیونیسم جهانی در آذربایجان بود.
در کنار این خطرات لابی صهیونیستی الهام علی‌اف در داخل ایران به شدت در حال تلقین این موضوع بودند که در آذربایجان همه چیز تحت نظارت کامل است و خاندان علی‌اف با جمهوری اسلامی کاملا هماهنگ می‌باشد و هیچ خطری از قفقاز و آذربایجان ایران تهدید نمیکند و در نتیجه هیچ نیازی به ایجاد قدرت بازدارندگی در آذربایجان نمیباشد و باید از هر اقدامی که حکومت علی‌اف را ناراحت کند دوری جست و مانع از ایجاد گروههای مقاومت شیعه در آذربایجان گشت.

🔹در نتیجه همین القائات، لابی منحرف علی‌اف، طرفداران جمهوری اسلامی و شیعیان حقیقی تضعیف و از تبدیل شدن به قدرت بازماندن و شیعه‌ستیزی و ایرانستیزی به تدریج در سطوح مختلف دولتی و رسانه رواج پیدا کرد و ایجاد شیعه صهیونیستی درباری و سکولار به کمک همین لابی کثیف در کنار وهابی سازی شیعیان موجب تقویت رژیم منحوس علی‌اف گشت.
این همان جنایت و خیانتی بود که رژیم بدون کمک لابی خود به هیچ وجه نمی‌توانست در آذربایجان انجام دهد.

🔹متاسفانه بعضی از کسانی که از امام خامنه‌ای دستور توانمندسازی شیعیان آذربایجان و بازیابی هویتی و‌ تاریخی مردم آن منطقه را گرفته بودند و باید این کشور را غرق در مذهب میکردند و با برنامه هوشمند ایجاد قدرت بازدارندگی می‌نمودند خود باعث تقویت رژیم علی‌اف و تضعیف شیعیان در آذربایجان شدند.

🔹این مسئله خود جای بررسی و ارزیابی دارد که دقیقا زمانی که جمهوری اسلامی بیشترین نفوذ را در آذربایجان خصوصا در بین مردم داشت و حتی سبب به قدرت رسیدن خاندان علی‌اف شد چگونه رژیم صهیونیستی به راحتی توانست در باکو حضور پیدا کند و به تدریج همراه با ترکیه جایگزین ج.ا.ا در آذربایجان بشود.

🔹کسانی خود مسئولیت جوابگویی به این معما را دارند به جای حل مسئله به دنبال انکار حضور اسرائیل و یا بی اهمیت جلوه دادن آن در آذربایجان می‌باشند.

🔹بیایید به جای اینکه در بازی کثیف لابی الهام علی‌اف قرار گرفته و در رابطه با وضع موجود با آذربایجان و حضور صهیونیست‌ها جریانات انقلابی و حسینیون متهم کنیم به تصویر پیوست شده با دقت نگاه کنید.
در تصویر مقاله دو کارشناس دانشکده مطالعات شرق واشنگتن و لندن را می‌بینید که در سال 2005 میلادی به مطلبی اشاره میکند که نتانیاهو سال 2020 علنا در سخنرانی خود خطاب به سران کشورهای عربی و اسلامی آن را به زبان آورد:
روابط خوب آذربایجان و اسرائیل: الگویی برای سایر کشورهای مسلمان در اوراسیا
در سال 2005 این جمله تیتر روزنامه‌ها جهان شد و نتانیاهو 15 سال بعد آذربایجان و الهام علی‌اف را بهترین الگوی عادی سازی روابط با اسرائیل معرفی کرد.

‍ 🔹با یک بررسی و کارشناسی درست متوجه خواهید شد مسبب وضع موجود زلنسکی قفقاز یعنی الهام علی‌اف و خاندان او می‌باشد که ایران و انقلاب اسلامی را دشمن ایدیولوژی خود میدانند و شیعه واقعی و سیاسی محور مقاومت را بزرگترین خطر رژیم‌های دیکتاتوری و طاغوت به حساب می‌آورند.
به اذعان صریح الهام علی‌اف و رژیم صهیونیستی اسرائیل متحد استراتژیک آذربایجان می‌باشد

👈مطمئن باشید علی‌اف حاضر است حتی حاکمیت و منافع آذربایجان و شیعیان مظلوم را قربانی منافع صهیونیسم جهانی بکند و منطقه را به نفع آنها به آتش بکشد.

توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک

توضیح تصویر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *