آخرین تلاش‌های جولانی برای بقا

آخرین تلاش‌های جولانی برای بقا توضیح تصویر توضیح لینک توضیح لینک

آخرین تلاش‌های جولانی برای بقا.برای جولانی سرکرده گروهک تروریستی جبهه النصره/القاعده این مساله نهایی شده که در آینده سوریه هیچ جایگاهی ندارد و با توجه به تحرکات دولت ترکیه برای بهبود روابط با دمشق، تروریست‌ها باید فکری برای خود کنند. با توجه به رویدادهای چند هفته اخیر و حملات متعدد جبهه النصره به مواضع ارتش سوریه در غرب حلب و جنوب ادلب، بسیاری به این نتیجه رسیده‌اند که آخرین برگه جولانی سرکرده این گروهک چیزی جز ورود به فاز نظامی و شروع جنگ نیست.

به گزارش رک نیوز و به نقل از کانال اخبار سوریه در ایتا: در حالی که از روز دوشنبه گفت‌وگوهای چهارجانبه در مسکو شروع شده، دمشق پس از گام‌های مستمر اعراب در جهت ازسرگیری روابط با سوریه و آمادگی‌ها برای بازگشت این کشور به کرسی خود در اتحادیه عرب، درحال حاضر مشغول مذاکرات ظریف و مفصلی در پایتخت روسیه با آنکارا است تا یک نقشه راه روشن را درباره روابط میان دو کشور ترسیم کند. این نشست معادلات روابط سوریه را با همسایه شمالی‌اش مرتب می‌کند؛ همسایه‌ای که اکنون خود را ناگزیر به ورود به این مذاکرات می‌داند تا به واسطه آن به راه‌حلی برای گشودن گره‌ای دست یابد که خود طی ۱۲ سال در محکم‌تر کردن آن نقش داشته است.
🔸هیئت وزارت خارجه سوریه به ریاست ایمن سوسان، معاون وزیر امور خارجه سوریه در حالی راهی مسکو شد که در حال برگزاری نشست‌های دوجانبه با هیئت‌های روسیه و ایران برای بررسی محورهای اصلی نشست چهارجانبه سه‌شنبه است مسیر عادی سازی روابط سوریه و ترکیه شاهد گام‌های بلندی بوده است که شامل برگزاری جلسات امنیتی و به دنبال آن نشستی در سطح وزرای دفاع بود و همزمان با آن آنکارا برای فراهم کردن زمینه بازگشایی جاده حلب- لاذقیه موسوم به M4 از طریق استقرار مجدد نیروهایش در این منطقه اقداماتی را اتخاذ کرد تا مقدمه‌ای برای حرکت‌های بعدی باشد، با این حال، زلزله‌ای که ترکیه و سوریه را لرزاند باعث شد این امر به تعویق بیفتد و دمشق موضع سخت‌تری را اتخاذ کرد و علاوه بر توقف حمایت آنکارا از گروه‌های مسلح، خواستار برنامه ریزی مشخص برای خروج نیروهای ترکیه از خاک خود و همچنین حل و فصل مشکل آب با توجه به نقض توافقات با سوریه و عراق توسط ترکیه شد.

🔸این در حالی است که وضعیت میدانی سوریه نیز در چندین جبهه داغ شده است، چه در جبهه شمالی که جبهه النصره درصدد تسلط بر آن و آماده سازی خود برای رویارویی‌های احتمالی به منظور تسلط دوباره بر آخرین پناهگاه خود در ادلب است و چه در جبهه شرق، جایی که نیروهای آمریکایی پس از دریافت ضربه دردناکی که جان یکی از نظامیان آن را گرفت و تعدادی دیگر را مجروح کرد، همچنان به تقویت مواضع خود ادامه می‌دهند. در این میان برخی می‌گویند که امریکایی‌ها نیز جبهه النصره را برای تشدید حملات به ارتش سوریه و حتی عناصر مزدور ترکیه تحریک می‌کنند.

🔸در همین راستا، اقداماتی که قبل از وقوع زلزله توسط ترکیه برای باز کردن جاده حلب – لاذقیه که در چارچوب طرح آنکارا برای بازگشایی گذرگاه «باب السلامه» در راستای عبور کامیون‌های تجاری از سراسر سوریه انجام شده بود، با اقدامات متقابل هیئت تحریر الشام (جبهه النصره سابق) به رهبری ابومحمد الجولانی مواجه شد و این گروه تحرکات میدانی را برای تصرف مناطقی در حومه حلب، از جمله عفرین و اطراف آن و همچنین تلاش برای شعله‌ور کردن خطوط تماس با ارتش سوریه با انجام حملات را در دستور کار خود قرار داد که توسط ارتش سوریه دفع شد. جبهه النصره به هسته‌های خفته خود که در حومه شرقی حلب مستقر شده‌اند دستور داده تا برای عملیات تصرف مناطق جدید، به ویژه شهر الباب و اطراف آن تا جرابلس آماده شوند و هدف آن کنترل گذرگاه‌هایی حومه حلب و مناطق تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه (قسد) و یافتن منابع درآمد اضافی برای خود است.

توضیح تصویر

🔸به گزارش الاخبار، جولانی همچنین به عناصر خود دستور داده تا برای یک رویارویی نظامی آماده شوند که ممکن است هدف آن پایان دادن به حضور گروهک وی در ادلب به عنوان بخشی از اقدامات میدانی سوریه، ترکیه، روسیه و ایران برای بازگشایی دروازه‌های ترانزیت ترکیه و سوریه باشد. همچنین هدف دیگر بازگشت آوارگان به روستاها و خانه‌های خود است؛ گامی که الجولانی سعی می‌کند با جلوگیری از ایجاد و بازگشایی گذرگاه‌های دائمی تحت کنترل ارتش سوریه مانع از برداشتن آن شود. در همین راستا شاهد خروج رسانه‌های وابسته به جولانی از سکوت به سمت حمله به مواضع سیاسی و نظامی اردوغان هستیم.

🔸بازگشایی دوباره پرونده ازسرگیری روابط سوریه و ترکیه درحالی صورت گرفته است که فیصل المقداد به تازگی به مصر سفر کرد و پیش‌بینی شده است که دیداری میان سران دو کشور پس از پایان رمضان برگزار شود، در همین راستا، عربستان سعودی نیز مهیای افتتاح کنسولگری خود در دمشق طی روزهای آتی می‌شود و گفته شده است که وزیر خارجه عربستان طی هفته‌های آتی عازم دمشق خواهد شد تا رسماً از بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه برای حضور در نشست آتی سران عرب در ریاض دعوت کند. این اتفاقات با تشدید حملات رژیم صهیونیستی همراه شده است، طوری که این رژیم طی چهار روز سه حمله به سوریه انجام داد. همچنین همزمان با این حملات منابع مطلع از تحرکات مشکوک آمریکایی‌ها در شمال شرق سوریه و انتقال تجهیزات نظامی از عراق به پایگاه‌های واشنگتن در استان حسکه پرده برداشتند.

🔸 خبرگزاری سانا اعلام کرد که یک کاروان آمریکایی متشکل از ۶۰ کامیون حامل سلاح و تجهیزات لجستیک و ۴۰ تانکر برای سرقت نفت سوریه از گذرگاه غیرقانونی الولید وارد خاک سوریه شدند و سه خودروی نظامی این کاروان را همراهی می‌کردند. همه این اتفاقات نویدبخش یک بهار داغ در سطوح سیاسی و میدانی برای سوریه است. در این میان اخبار سوریه نیز خبردار شده که دستور آماده‌باش کامل به همه نیروهای محور مقاومت در سوریه داده شده تا خود را برای نبرد مهم پیش‌رو آماده نگه دارند.

توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک

توضیح تصویر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *