چین موضع خود درباره جزایر کوریل را تغییر داد

چین موضع خود درباره جزایر کوریل را تغییر داد توضیح تصویر توضیح لینک توضیح لینک

چین موضع خود درباره جزایر کوریل را تغییر داد.برای نخستین بار طی 60 سال گذشته، چین موضع خود درباره مالکیت بخش جنوبی جزایر کوریل را تغییر داد و موضع بی طرفی اتخاذ کرد.

به گزارش رک نیوز و به نقل ازخبرگزاری فارس،  برای نخستین بار طی 60 سال گذشته، چین موضع خود درباره مالکیت بخش جنوبی جزایر کوریل را تغییر داد و موضع بی طرفی اتخاذ کرد.

به گزارش خبرگزاری کیودوی ژاپن، در گام دیگری که حاکی از نزدیک‌تر شدن روابط مسکو و پکن بوده، چین نسبت به مالکیت بخش جنوبی جزایر کوریل اعلام موضع بی طرفی کرد.

در خاتمه جنگ جهانی دوم کنترل این مجمع الجزایر که روسیه به آنها «جزایر کوریل» می گوید به اتحاد شوروی سابق واگذار شد اما ژاپن همچنان مدعی این جزایر بوده و ماه آوریل گذشته اعلام کرد که از نظرش این جزایر «به صورت غیرقانونی اشغال شده اند».

توضیح تصویر

رسانه های روسیه گزارش دادند، «میخائیل میشوستین» نخست وزیر روسیه در حکمی اعلام کرده است، مسکو به توافقاتی که چند دهه پیش با توکیو بر سر تسهیل سفر شهروندان ژاپنی سابقا ساکن جزایر «کوریل» منعقد کرده بود پایان داده است.

به نوشته خبرگزاری «تاس» در این حکم نوشته شده  که روسیه «مطابق با بند ۳۷ قانون فدرال مربوط به معاهدات بین المللی فدراسیون روسیه» به توافقی منعقد شده در ۱۴ اکتبر ۱۹۹۱ بین وزارت خارجه وقت اتحاد شوروی سابق و وزارت امور خارجه ژاپن بر سر رویه سفرهای متقابل و توافق دوم سپتامبر ۱۹۹۹ بین دولت وقت فدراسیون روسیه و دولت وقت ژاپن با موضوع سازماندهی حداکثر تسهیلات برای سفر شهروندان ژاپنی (ساکنان سابق جزایر کوریل متشکل جزایر کوناشیر، ایتوروپ و لسر کالریج و اعضای خانواده آنها) پایان می دهد.

پایان پیام/.

توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک

توضیح تصویر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *