آینده تاریک مزدوران سعودی اماراتی در یمن /2

آینده تاریک مزدوران سعودی اماراتی در یمن /2 توضیح تصویر توضیح لینک توضیح لینک

آینده تاریک مزدوران سعودی اماراتی در یمن .یکی از مهمترین مسائلی که در این توافق به چشم می‌خورد، مساله تعیین مرزها و موضوع مراقبت از آن‌ها است. این مساله برای سعودی‌ها از اهمیت بسیاری برخودار است چرا که در طول دهه‌های گذشته آن‌ها تلاش داشتند تا واقعیت‌های جدیدی را در حوزه مرزها به طرف یمنی تحمیل کنند که یکی از این مسائل، اشغال بخش‌هایی از استان‌های جوف و میدی است که در آن میادین بزرگ نفت و گاز وجود دارد. سعودی‌ها خواستار ایجاد یک منطقه بی‌طرف هستند اما طرف یمنی تاکید دارد که تعیین این موضوع نیاز به اجماع ملی دارد و در شرایط جنگ نمی‌تواند در این زمینه تعهدی بدهد.

به گزارش رک نیوز و به نقل از کانال اخبار سوریه در ایتا:هر چند سعودی‌ها در تلاش بوده و هستند تا این مساله را به عنوان یک پیروزی تلقی کنند اما حقیقت آن است که شورای انتقالی جنوبی وابسته به امارات با این توافق مخالف است، آن‌ها می‌گویند به هیچ عنوان حاضر به پذیرش پرداخت حقوق‌ها از طریق درآمد فروش نفت نیستند. با این حال خالد بن سلمان و محمد آل جابر که متن ساختار این توافق را به سفرای کشورهای عضو شورای امنیت، اعضای شورای همکاری خلیج فارس و برخی طرف‌های دیگر داد‌ه‌اند می‌گویند در تلاش هستند تا به هر شکل ممکن در این موضوع و همچنین مساله منطقه بی‌طرف به نتیجه برسند.

▪️با این حال، آنچه در ریاض گذشت تبعات بسیاری برای افراد و نیروهای وابسته به امارات و سعودی دارد. در حالی که در صنعا قدرت و دولت مرکزی به شکل واحد تصمیم می‌گیرد، برای شورای ریاستی، شورای انتقالی جنوب، اخوانی‌ها که حالا ریاست این شورا را بر عهده دارند، بازماندگان علی عبدالله صالح که در منطقه تعز و بخش‌هایی از الحدیده به سرکردگی طارق صالح قدرت‌نمایی می‌کنند، جنگ‌سالاران و روسای برخی قبایل که جنگ برای آن‌ها نعمت بزرگی بود و برخی دیگر از جریان‌ها یک مصیبت بزرگ است. این‌هایی که نام بردم هیچ‌کدام نه مرجعیت تام و تمام دارند و نه قدرت کامل و هر یک از آن‌ها به دلیل وابستگی سیاسی و اقتصادی به ریاض و ابوظبی دچار مشکلات عدیده‌ای می‌شوند.

▪️در پایان باید گفت که این توافق به صورت ابتدایی صورت گرفته و موارد بسیاری وجود دارد که باید در مورد آن مذاکره شود. خسارت‌های وارد شده به یمن، مساله بازسازی یمن، موضوع پایان اشغالگری در همه خاک یمن از جمله بنادر و جزایر مختلف این کشور که علاوه بر سعودی و امارات، صهیونیست‌ها، اعضای ناتو مانند انگلیس، امریکا و فرانسه نیز در این جزایر مانند میون، سقطری و … لانه کرده و دست به ایجاد پایگاه و فرودگاه زده‌اند فقط دو مورد از این مسائل است. با همه این احوال، بن سلمان تصمیم گرفته تا به نحوی پایش را از جنگ بیرون بکشد و منابعش را در عربستان هزینه کند باید دید تا چه میزان در این زمینه موفق خواهد بود؟ این موضوعی است که در گزارش‌های بعد به آن اشاره خواهیم کرد.

توضیح تصویر
توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک

توضیح تصویر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *