سناتور وارن خواهان «مالیات » بر سود نفت است

سناتور وارن خواهان «مالیات » بر سود نفت است توضیح تصویر توضیح لینک توضیح لینک

به گزارش رک نیوز، به نقل از پایگاه خبری اویل پرایس، در حالی که قیمت‌ها در پمپ بنزین ها برای آمریکایی‌ها همچنان در حال افزایش است و جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، به شرکت‌های نفت و گاز در مورد افزایش قیمت‌ها برای استفاده از سود حاصل از جنگ روسیه و اوکراین هشدار می‌دهد، سناتور الیزابت وارن فاش می‌کند که در حال آماده‌شدن برای پیشنهاد مالیات بادآورده جدید بر سود نفت است.

وارن روز چهارشنبه در توییتی گفت: «اولویت اول بیگ اویل (Big Oil) به حداکثر رساندن سود است. ما نمی‌توانیم به آن‌ها اجازه دهیم از تهاجم روسیه به‌عنوان بهانه‌ای استفاده کنند تا سود خود را با سود ناشی از جنگ اشباع کنند.» وارن گفت که با دموکرات‌های سنا روی پیشنهاد مالیاتی جدید کار می‌کند که ممکن است در برنامه‌های تجدیدنظر شده‌ی رئیس‌جمهور بایدن گنجانده شود یا نشود. این لایحه سودهای بادآورده، سودهای ناگهانی و معمولاً کلان شرکت‌های نفتی را با توجه به تهاجم روسیه به اوکراین هدف قرار می‌دهد.

وارن روز سه شنبه به MSNBC گفت: «ببینید، ما متوجه می‌شویم، عرضه و تقاضا باعث افزایش قیمت‌ها می‌شود؛ اما حاشیه‌ی سود نباید افزایش یابد. زمانی که شرکت‌های نفتی این کار را انجام می‌دهند، به این موضوع دست می‌زنند.»

میانگین ملی کنونی در ایالات متحده برای قیمت گاز تا روز چهارشنبه 4.252 دلار است که نسبت به دلار افزایش یافته است.

توضیح تصویر

دادستان‌های کل در چندین ایالت به مصرف‌کنندگان در مورد افزایش قیمت هشدار داده‌اند.

آیا این لایحه می‌تواند حمایت‌هایی را به همراه داشته باشد؟

جان گارامندی، عضو کنگره خلیج شرق، یکی از چهره‌هایی که قرار است شکایات مربوط به افزایش قیمت‌ها را بررسی کند، گفت که در حالی که هنوز کسی به جمهوری‌خواهان مراجعه نکرده است، به دلیل افزایش قیمت بنزین در «مناطق شهری و حومه‌ای» انتظار چنین شکایاتی هست.

سهامداران شرکت‌های نفتی آمریکایی برای اولین بار پاداش دریافت می‌کنند، و این مالیات «شگفت‌آور» برای سرمایه‌گذارانی که در اولین رونق نفت شیل، سوار بر اسب مراد شده‌اند و تازه در حال درو کردن آن هستند، دیرکرد سود سهام محسوب می‌شود

توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک

توضیح تصویر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *