“قوس بی ثباتی” در امتداد مرزهای روسیه

"قوس بی ثباتی" در امتداد مرزهای روسیه توضیح تصویر توضیح لینک توضیح لینک

“قوس بی ثباتی” در امتداد مرزهای روسیه در حال شکل گیری است

به گزارش رک نیوز و به نقل از اسپوتنیک به گفته تورال کریموف، روزنامه نگار بین المللی، شرق شناس، مشاور مدیر کل گروه رسانه ای “روسیا سیوودنیا”، طبق معیارهای تاریخ اخیر گرجستان، این هفته معترضان زیادی در تفلیس وجود نداشت، اما آنها “قوس بی ثباتی'” را در نزدیکی مرزهای روسیه افزایش دادند.
پارلمان گرجستان روز سه شنبه در اولین قرائت پیش نویس قانون “در مورد شفافیت نفوذ خارجی” را تصویب کرد. این سند ایجاد یک فهرست از سازمان های دریافت کننده بودجه از خارج را فراهم می کند. اپوزیسیون گرجستان با سازماندهی اعتراضات گسترده به تصویب آن واکنش نشان دادند. این طرح روز پنجشنبه از مجلس خارج شد.
تورال کریموف در گفتگو با اسپوتنیک گفت: این مهم است که این اعتراضات چگونه پایان می یابد. آنها با معیارهای تاریخ گرجستان زیاد نیستند و با چهار پنج هزار نفر نمی توان حکومت را سرنگون کرد. اما اگر به آنچه در امتداد مرزهای ما از اسکاندیناوی تا قفقاز می گذرد نگاه کنید، تصویر بسیار واضحی نمایان می شود. و داستان با مولداوی جنبه های کاملاً متفاوتی به خود می گیرد و به اصطلاح کمپین بهار و تابستان که در اوکراین آماده می شود <…> “قوس عظیمی از بی ثباتی” در مرزهای ما ظاهر می شود.
فنلاندی‌ها و سوئدی‌ها را به سمت ناتو سوق می‌دهند، ترک‌ها همچنان مقاومت می‌کنند، اما اکنون سعی می کنند آنها را هم “وادار به عمل کنند”. <…> ترک ها تحت فشار قرار می گیرند و اگر مخالفان به قدرت برسند (انتخابات ریاست جمهوری ترکیه در 14 می برنامه ریزی شده است)، من، برای مثال، نمی توانم تضمین کنم که آنها بدون قید و شرط از کنوانسیون مونترو تبعیت کنند.
در پایان فوریه، مقامات مولداوی اعلام کردند که قصد دارند ده ها توافق نامه امضا شده توسط این جمهوری را به عنوان بخشی از عضویت آن در کشورهای مستقل مشترک المنافع محکوم کنند. وزارت دفاع فدراسیون روسیه نیز به نوبه خود اعلام کرد که رژیم کی یف در حال تدارک حمله به ترانس نیستریا است.
اعتراضات در مقابل ساختمان پارلمان گرجستان در تفلیس از 7 مارس آغاز شد. شرکت کنندگان در آن با تصویب لایحه عوامل خارجی که در همان روز در اولین قرائت تصویب شد، مخالفت کردند. این تظاهرات در روزهای 7 و 8 مارس توسط پلیس با استفاده از گاز اشک آور و ماشین های آب پاش متفرق شد.
حزب حاکم “رویای گرجستان” که بخشی از اکثریت پارلمانی است و حزب قدرت مردم که لایحه عوامل خارجی را آغاز کرده بود، بعداً اعلام کردند که این لایحه که موجی از اعتراضات را در تفلیس به دنبال داشت از پارلمان خارج شد.
توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک

توضیح تصویر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *