مسکو: حملات موشکی امروز به اوکراین

مسکو: حملات موشکی امروز به اوکراین توضیح تصویر توضیح لینک توضیح لینک

مسکو: حملات موشکی امروز به اوکراین، تلافی حمله تروریستی در «بریانسک» بود.وزارت دفاع روسیه اعلام کرد حملات موشکی امروز به اوکراین، پاسخ به حمله تروریستی در منطقه «بریانسک» بود و افزود همه اهداف منهدم شد.

به گزارش رک نیوز ، وزارت دفاع روسیه پنجشنبه (نهم مارس، ۱۸ اسفند) اعلام کرد به تلافی تررویسم هفته گذشته در منطقه «بریانسک»، حملات موشکی گسترده به اهدافی داخل اوکراین انجام داد. 

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: در پاسخ به تروریسم سازماندهی‌شده توسط رژیم کی‌یف در دوم مارس (۱۱ اسفند) در منطقه بریانسک، نیروهای مسلح فدراسیون روسیه دست به حمله گسترده تلافی‌جویانه زد.

این وزارتخانه افزود: سلاح‌های دقیق هوایی، دریایی و زمین با برد بلند از جمله سامانه موشکی کینژال عناصر کلیدی زیرساخت نظامی اوکراین، شرکت‌های مجتمع نظامی-صنعتی و همچنین تاسیسات انرژی که نیروی آن‌ها را تامین می‌کند، هدف قرار داد.  

توضیح تصویر

طبق اعلام مسکو، همه اهداف تعیین شده مورد اصابت قرار گرفت و این حملات، سایت‌های محل استقرار هواپیماهای بدون سرنشین اوکراینی را منهدم کرد، زیرساخت‌های راه‌آهن درگیر در انتقال تسلیحات خارجی را ویران کرد و تاسیسات درگیر در تولید مهمات و تعمیر تجهیزات نظامی را از کار انداخت. 

به نوشته اسپوتنیک، هفته گذشته در پی نفوذ گروهی خرابکار به مرز روسیه و اوکراین در منطقه بریانسک روسیه و تیراندازی به خودروها و زیرساخت‌های غیرنظامی، دو غیرنظامی کشته شدند و یک پسر ده ساله زخمی شد. سلاح‌های ارسالی ناتو به کی‌یف در صحنه این جنایت کشف شد. ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه این حادثه را «حمله تروریستی» خواند.

صبح امروز (پنجشنبه، نهم مارس) بود که مقام‌های اوکراینی اعلام کردند حملات موشکی روسیه به حداقل هفت منطقه اوکراین باعث تلفات و خسارت شده است.

با گذشت چند ساعت از انتشار خبرهای اولیه درباره سلسله حملات روسیه به مناطق مختلف اوکراین، عالی‌ترین مقام نظامی کی‌یف آماری درباره تعداد موشک‌های شلیک شده روسیه ارائه داد. «والری زالوژنی» فرمانده کل نیروهای مسلح اوکراین گفت روسیه از شب گذشته تا به امروز ۸۱ موشک از انواع مختلف به اوکراین شلیک کرده است.

توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک

توضیح تصویر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *