تله خلبان‌های روسیه برای شکار جنگنده‌های ارتش اوکراین

تله خلبان‌های روسیه برای شکار جنگنده‌های ارتش اوکراین توضیح تصویر توضیح لینک توضیح لینک

تله خلبان‌های روسیه برای شکار جنگنده‌های ارتش اوکراین مقامات نیروی هوایی اوکراین از تله خلبانان روس در به دام انداختن جنگنده‌های اوکراینی خبر دادند.

به گزارش رک نیوز و به نقل ازخبرگزاری فارس،  مقامات نیروی هوایی اوکراین تایید کردند که جنگنده‌های روسی در ماموریتهای خود خلبانان اوکراینی را فریب داده و حملات کمین علیه آن‌ها انجام می‌دهند.

وبگاه «بیزینیس اینسایدر» روز دوشنبه به نقل از مقامات ارشد نیروی هوایی اوکراین نوشت که حملات کمین خلبانان روس نشان می‌دهد چرا رئیس‌جمهور اوکراین به درخواست‌های خود برای کمک‌های هوایی پیشرفته‌تر از ایالات متحده ادامه داده است.

«وادیم وروشیلوف» از خلبانان برجسته نیروی هوایی اوکراین گفت: «خلبان‌های روسیه همیشه تاکتیک‌ها را تغییر می دهند. آنها تله‌هایی درست می‌کنند و یک جت روسی می‌فرستند و خلبان اوکراینی را فریب می‌دهند که فکر کند فقط یک جت وجود دارد. سپس دو یا سه هواپیمای دیگر در دو طرف آن ظاهر می‌شوند و عملاً هواپیمای اوکراینی را محاصره می‌کنند.»

توضیح تصویر

وروشیلف گفت: «ما با جنگنده‌های اف-۱۶  می‌توانیم فرودگاه و همچنین دریاها و زمین را برای محافظت از پیاده نظام کنترل کنیم. ما به هواپیماهای پیشرفته‌تری نیاز داریم تا بهتر از روسها باشیم.»

«کالین کال» معاون وزار دفاع آمریکا  نیزاخیرا به قانونگذاران گفت: «اوکراینی‌ها ازما ۱۲۸ هواپیمای نسل چهارم، ترکیبی از جنگنده اف-۱۵، اف-۱۶ و اف-۱۸   درخواست کرده‌اند.»

 کال گفت که این موضوع توسط «جو بایدن» و«ولودیمیر زلنسکی» روسای جمهور آمریکا و اوکراین در جریان سفر بایدن به کی یف فوریه مورد بحث قرار گرفته است.

با این حال، علی‌رغم این بحث، مقامات دفاعی کاخ سفید تاکنون از گنجاندن جنگنده اف-۱۶ در بسته‌های ۱۰۰ میلیارد دلاری کمک‌های نظامی که تاکنون به اوکراین ارسال شده ، خودداری کرده‌اند.

بر اساس پایگاه داده‌های نیروهای هوایی جهان ۲۰۲۲ در وبگاه «فلایت اینترنشنال،  نیروی هوایی اوکراین ۲۱۰ هواپیمای نظامی از جمله ۹۸ جنگنده دارد. این تعداد متشکل از جنگنده‌های میگ – ۲۹ ساخت روسیه و سه نوع جت «سوخو» است. بنابر داده‌های فلایت اینترنشنال، روسیه با مجموع ۳۸۶۳  فروند هواپیمای فعال، نیروی هوایی به‌مراتب بزرگ‌تری دارد، که شمار جنگنده‌هایش تقریبا ۱۵ برابر اوکراین است.

به گفته تحلیلگران نظامی، پدافند هوایی و موشکی اوکراین ضعیف است، و این کشور را  مقابل حملات هوایی روس‌ها به زیرساخت‌های حیاتی‌اش به‌شدت آسیب‌پذیر می‌کند. به گفته آن‌ها، روسیه برای زمین‌گیر کردن فرماندهی و کنترل حریف و قطع ارتباط با واحدهای توی میدان، به استفاده از برتری‌اش در جنگال (جنگ الکترونیک) نیز کمک می‌گیرد.

توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک

توضیح تصویر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *