روسیه: بیش از 100 پهپاد بیرقدار اوکراین را سرنگون کرده‌ایم

روسیه: بیش از 100 پهپاد بیرقدار اوکراین را سرنگون کرده‌ایم توضیح تصویر توضیح لینک توضیح لینک

روسیه: بیش از 100 پهپاد بیرقدار اوکراین را سرنگون کرده‌ایم.فرمانده یگان پدافند هوایی روسیه از سرنگون کردن ده‌ها پهپاد بیرقدار ارتش اوکراین و مقابله با هرگونه هدف هوایی خبر داد.

به گزارش رک نیوز و به نقل ازخبرگزاری فارس،فرمانده یگان پدافند هوایی روسیه روز دوشنبه گفت که نیروهای این کشور تاکنون ۱۰۰ فروند پهپاد «بیرقدار» ارتش اوکرابن را سرنگون کرده‌اند.

 به گزارش خبرگزاری «تاس»، «آندری دمین»،  فرمانده یگان  پدافند هوایی و معاون فرمانده کل نیروی هوافضای روسیه در نشست خبری  گفت که بیش از ۱۰۰ پهپاد بیرقدار در عملیات روسیه علیه اوکراین تاکنون سرنگون شده است.

وی گفت که هیچ تفاوتی بین نبرد با پهپادهای راهبردی همچون  گلوبال هاوک » یا «ریپر» ساخت آمریکا با بیرقدار ساخت ترکیه وجود ندارد  و سرنگون کردن بیش از ۱۰۰ فروند بیرقدار در طول عملیات نظامی ویژه در اوکراین گواه روشنی بر این امر است.

توضیح تصویر

وی گفت: «حادثه پهپاد ام کیو-۹ آمریکا بر فراز دریای سیاه برای غرب روشن کرد که روسیه برای دفاع هوایی با چنین اهدافی مشکلی ندارد.»  

پیشتر نیز رسانه‌ها گزارش کردند که برخلاف ادعای ترکیه، برخی قطعات این پهپادپیشرفته ساخت آمریکا، کانادا و کشورهای اروپایی است. در حالیکه بایکار، غول دفاعی ترکیه مدعی است که پهپادهای رزمی محبوب خود را به طور کامل از داخل ترکیه تهیه می‌کند، قطعات پهپادهای سرنگون‌شده در درگیری‌های متعدد مشخص کرد که قطعاتی از این پهپاد توسط تولید کنندگان آمریکایی، کانادایی و اروپایی ساخته شده‌اند.

این گزارش حاکیست، موج حملات پهپادی روسیه به اوکراین مورد توجه رسانه‌های بین‌المللی قرار گرفته و گفته می‌شود روسیه با این پهپادها قصد از بین بردن پدافند هوایی اوکراین را دارد. سامانه دفاع هوایی ناتو نیز  به دو بخش تقسیم می‌شود. «شمال» با یک مرکز کنترل مستقر در «رامشتاین» در آلمان و «جنوب» با یک مرکز فرماندهی در «ناپل» ایتالیا که حریم هوایی بر فراز ایتالیا، پرتغال، اسپانیا، یونان، ترکیه و همچنین دریای مدیترانه و دریای سیاه را کنترل می‌کند.

در اروپا، به طور عمده سامانه‌های دفاع هوایی نسبتا قدیمی در حال انجام وظیفه هستند و ادغام آن‌ها در یک سیستم واحد دشوار است. اما مهمتر از همه، آنها در واقع این سیستم مدیریت یکپارچه را ندارند و در اصل، آنها نیاز به بازسازی و جمع آوری پدافند هوایی کنونی خود دارند

پایان پیام

توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک

توضیح تصویر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *