کرملین: انجام رزمایش‌ چین نزدیک تایوان حق این کشور است

کرملین: انجام رزمایش‌ چین نزدیک تایوان حق این کشور است توضیح تصویر توضیح لینک توضیح لینک

کرملین: انجام رزمایش‌ چین نزدیک تایوان حق این کشور است.سخنگوی کرملین با اشاره به تنش بین چین و تایوان اظهار داشت که ارتش چین حق دارد به اقدامات تحریک آمیز علیه خود پاسخ دهد.

به گزارش رک نیوز و به نقل ازخبرگزاری فارس، سخنگوی کرملین روز دوشنبه اعلام کرد که چین حق دارد به تحریک‌های مکرر علیه خود  پاسخ دهد و تمرین‌های نظامی اطراف تایوان برگزار کند.

به گزارش خبرگزاری «رویترز» چین روز دوشنبه آخرین تمرینات سه روزه خود را در اطراف تایوان انجام داد. «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین در این زمینه به خبرنگاران گفت:«همه باید به چین و اقدامات آن که مطابق با قوانین بین‌المللی است احترام بگذارند. در مدت زمان بسیار کوتاهی، شاهد اقدامات مکرر تحریک آمیز علیه چین بوده‌ایم.»

وی گفت: «چین این حق را دارد که به این اقدامات تحریک آمیز با انجام رزمایش‌ها با رعایت دقیق قوانین بین‌المللی پاسخ دهد.»

توضیح تصویر

بر اساس این گزارش، در سومین روز از رزمایش سه روزه پکن در اطراف تایوان در واکنش به سفر تحریک‌آمیز «تسای اینگ-ون» رئیس‌جمهور تایوان به کالیفرنیا و دیدار با «کوین مک کارتی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، ارتش چین تمرین‌های محاصره دریایی و هوایی در اطراف این جزیره برگزار کرد.

 به گزارش رویترز، پسکوف درباره سفر «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه به چین نیز گفت که این کشور نمی‌تواند میانجی‌گر صلح در اوکراین باشد،زیرا پاریس به‌طور غیرمستقیم و  مستقیم در این مناقشه دخالت دارد بنابراین، تصورهرگونه تلاش میانجی‌گری بین روسیه و اوکراین دشوار است.

وزارت دفاع فرانسه روز یکشنبه ادعای استقرار نیروهای خو د در اوکراین در نبرد با روسیه را رد کرد. در اسناد فاش شده منتسب به پنتاگون و در روزهای گذشته مدعی شده بود که نیروهای فرانسوی در کنار نظامیان اوکراین با روسیه در حال نبرد هستند.

«سباستین لکورنو» سخنگوی وزارت دفاع فرانسه گفت: «هیچ نیروی فرانسوی در حال عملیات در اوکراین نیست. اسناد ذکر شده متعلق به ارتش فرانسه نیست.ما در مورد اسنادی که منبع آنها نامشخص است اظهار نظر نمی‌کنیم.»

در اسناد فوق محرمانه پنتاگون آمده است که گروه کوچکی کمتر از صد نیروی عملیات ویژه از متحدان ناتو، فرانسه، ایالات متحده، انگلیس و لتونی در اوکراین فعالیت می‌کنند.

پایان پیام

توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک

توضیح تصویر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *