حکم حبس برای راشد الغنوشی صادر شد

حکم حبس برای راشد الغنوشی صادر شد توضیح تصویر توضیح لینک توضیح لینک

حکم حبس برای راشد الغنوشی صادر شد.دادگاه بدوی تونس، امروز حکم حبس «راشد الغنوشی» رئیس حزب‌النهضه را پس از ساعت‌ها بازپرسی، صادر کرد.

به گزارش رک نیوز و به نقل ازخبرگزاری فارس،  «منیه بوعلی» وکیل «راشد الغنوشی» رئیس حزب «النهضه» و رئیس سابق پارلمان تونس امروز (پنجشنبه، ۲۰ آوریل) در گفت‌وگو با رویترز اعلام کرد که قاضی تحقیق دستور زندانی کردن الغنوشی را صادر کرده است.

رسانه‌های تونسی دوشنبه شب (۱۷ آوریل)، از دستگیری «راشد الغنوشی» رئیس حزب اخوانی النهضه و رئیس سابق پارلمان این کشور خبر دادند. این سیاستمدار ۸۱ ساله و شناخته شده تونسی کسی است که نقش مهمی در سرنگونی حکومت «بن علی» در سال ۲۰۱۱ داشت. مرداد سال گذشته به دستور «قِیس سعید» رئیس‌جمهور این کشور از ریاست پارلمان کنار گذاشته شد و پارلمان و دولت نیز توأمان منحل شد، اقدامی که مخالفان آن را «کودتا» نامیدند.

وکیل الغنوشی، امروز در گفت‌وگو با رویترز گفت که موکلش دوشنبه‌شب به اتهام توطئه علیه امنیت داخلی کشور  بازداشت شده و پس از ساعت‌ها بازپرسی به زندان محکوم شده است.

توضیح تصویر

وبگاه «عربی 21» نیز نوشت: قاضی تحقیق در دادگاه بدوی تونس، صبح امروز حکم زندانی شدن الغنوشی را به دلیل اظهاراتی که آن را «تحریک‌آمیز» خوانده، صادر کرد.

منیه بوعلی در گفت‌وگو با این وبگاه عربی تصریح کرد که قاضی تحقیق در دادگاه بدوی تونس، راشد الغنوشی را پس از ۲۰ ساعت نشستن روی صندلی بازپرسی، به زندان محکوم کرد. 

الغنوشی در واکنش به این حکم گفت: هرچه که برای مؤمن پیش آید، خیر در آن چیزی است که خدا مقدر کرده است. من در مورد آینده خوش‌بینم».

حزب النهضه تونس، این حکم را سیاسی و ظالمانه توصیف و اعلام کرد که هدف از آن سرپوش گذاشتن بر شکست «کودتای صورت گرفته برای بهبود شرایط اقتصادی و اجتماعی… و ناتوانی در رسیدگی به بحران خفه‌کننده مالی است که کشور را به سوی ورشکستگی می‌برد» است.

پلیس تونس در سال جاری میلادی، شمار زیادی از شخصیت‌های سیاسی برجسته کشور را که سعید را به انجام کودتا در سال ۲۰۲۱ متهم می‌کنند، بازداشت و زندانی کرده است.

پایان پیام/

توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک

توضیح تصویر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *