ناو هواپیمابر «فوجیان» چین،

  • کد خبر: 8156
  • /
  • اردیبهشت 6, 1402 - ۱۱:۵۳ ب٫ظ
  • /
  • بین الملل
ناو هواپیمابر «فوجیان» چین، توضیح تصویر توضیح لینک توضیح لینک

ناو هواپیمابر «فوجیان» چین، تحولی در نبردهای دریایی آینده. ناو هواپیمابر «فوجیان» چین، مجهز به جدیدترین تسلیحات و فناوری پرتاب هواپیما، کاملاً در داخل چین طراحی و ساخته شده است.

به گزارش رک نیوز و به نقل ازخبرگزاری فارس، ناوهواپیمابر «فوجیان» چین که سال گذشته وارد نیروی دریایی این کشور شد را می‌توان اوج فناوری این کشور در حوزه دریایی دانست، به طوری که به خوبی قابلیت رقابت با پیشرفته‌ترین ناوهای هواپیمابر آمریکا را دارد.

به نوشته وبگاه دیفنس عربیک، چین با راه‌اندازی جدیدترین ناو هواپیمابر خود به نام «فوجیان» که با سیستم «منجنیق الکترومغناطیسی» شناخته می‌شود، توانسته نیروی دریایی خود را به شکل قابل توجهی توسعه دهد. این فناوری موجب می‌شود تا هواپیماها ضمن حجم زیادی سوخت، مقادیر بیشتری مهمات را حمل کنند.

طبق این گزارش، ناو فوجیان را می‌توان ستون فقرات برنامه‌های جاه طلبانه چین دانست. این ناو هواپیمابر می‌تواند هواپیماهای جنگی با بال تاشو، هواپیماهای بدون سرنشین بال ثابت و هواپیماهای هشدار دهنده و کنترل اولیه را حمل کند. پس از راه‌اندازی این ناو هواپیمابر، چین پس از آمریکا دومین کشور جهان است که از روش منجنیق الکترومغناطیسی برای برخواست هواپیما از عرشه کشتی استفاده می‌کند. این تحول یک گام فنی رو به جلو نسبت به فناوری های قدیمی است که از زمان جنگ جهانی دوم تاکنون استفاده می‌شود.

توضیح تصویر

ناو هواپیمابر «فوجیان» چین،
نمایشی از کاربرد منجنیق الکترومغناطیسی (EMALS)

دیفنس عربیک در ادامه نوشت:‌ «اگرچه هدف نهایی نیروی دریایی چین گسترش نفوذ خود در سراسر جهان است، اما شبکه تلویزیونی CCTV چین مدعی است که ساخت ناوهای هواپیمابر بیشتر برای فعالیت در آب‌های اطراف این کشور ساخته شده است. از اینجا می‌توان استنباط کرد که چین می‌خواهد خود را به عنوان یک قدرت جهانی نشان دهد و در عین حال برای تقویت قدرت دریایی خود در آب‌های نزدیک به چین تلاش می‌کند».

ناو هواپیمابر «فوجیان» چین،

این ناو در ژوئن ۲۰۲۲ به آب انداخته شد و نسل سوم ناوهای هواپیمابر چین شناخته می‌شود. «فوجیان» با طول ۳۲۰ متر و عرض ۷۳ متر توانایی رقابت با نمونه‌های آمریکایی را دارد. پیش از فوجیان، ناو «شاندونگ» در سال ۲۰۱۹ و ناو «لیائونینگ» در سال ۱۹۹۸ که از اوکراین خریداری شده و بازسازی شده بود، وارد نیروی دریایی چین شد.

پایان پیام/

توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک

توضیح تصویر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *