مسکو: کی‌یف همچنان راه‌حل دیپلماتیک را رد می‌کند

مسکو: کی‌یف همچنان راه‌حل دیپلماتیک را رد می‌کند توضیح تصویر توضیح لینک توضیح لینک

مسکو: کی‌یف همچنان ابتکارهای منطقی برای راه‌حل دیپلماتیک را رد می‌کند.سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با اشاره به تماس تلفنی رؤسای جمهور روسیه و اوکراین گفت که کی‌یف همچنان ابتکارهای منطقی برای راه‌حل دیپلماتیک را رد می‌کند.

به گزارش رک نیوز و به نقل ازخبرگزاری فارس، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز چهارشنبه گفت که مسکو شاهد تلاش‌های پکن در راستای ایجاد روند مذاکرات میان مسکو و کی‌یف است.

وی با اشاره به گفت‌وگوی تلفنی «شی جین پینگ» رئیس جمهور چین و «ولودمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین گفت که اوکراین همچنان هرگونه ابتکارهای منطقی را که با هدف راه حل دیپلماتیک ارائه می‌شود، رد می‌کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه اضافه کرد: «بعید است که دست نشانده‌های آمریکا در اوکراین هرگونه درخواست برای صلح را بپذیرند».

توضیح تصویر

پیشتر رئیس‌جمهور اوکراین در توییتی از گفت‌وگوی «مفید» با رئیس‌جمهور چین خبر داد. زلنسکی در توییت خود بعد از گفت‌وگو با شی، همچنین از انتصاب سفیر اوکراین در چین خبر داد. 

او در این توییت اعلام کرد: تماس تلفنی طولانی و مفیدی با شی جین‌پینگ داشتم. معتقدم که این تماس و همچنین انتصاب سفیر اوکراین در چین، انگیزه محکمی به توسعه روابط دوجانبه ما خواهد داد. 

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت خارجه چین هم اعلام کرد رئیس‌جمهور این کشور به ابتکار طرف اوکراینی با زلنسکی به صورت تلفنی گفت‌وگو کرد. 

طبق این گزارش، رئیس‌جمهور چین در این تماس تاکید کرد مذاکره تنها راه برون‌رفت از بحران اوکراین است و همچنین نیاز به ادامه گفت‌وگو بین مسکو و کی‌یف و برقراری آتش‌بس را مورد تاکید قرار داد. 

به نوشته اسپوتنیک، رئیس‌جمهور چین گفت «بدون توجه به شرایط بین‌المللی، پکن آماده همکاری با کی‌یف است» و افزود نماینده‌ ویژه‌ای را به کی‌یف و سایر کشورها برای رایزنی به منظور حل‌وفصل بحران اوکراین می‌فرستد. 

رئیس‌جمهور چین همچنین به همتای اوکراینی گفت که تحولات بحران اوکراین بر اوضاع بین‌المللی تاثیر گذاشته است. 

پایان پیام/.

توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک توضیح لینک

توضیح تصویر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *